香港新浪網MySinaBlog 精選話題工具
« 上一篇 | 下一篇 »
文少 | 1st Oct 2009 | 心情回憶 | (695 Reads)

Picture 

今日係國慶﹐建國六十年﹐點都要寫篇文去紀念一下啦!

我清楚﹐對好多香港人來講﹐呢一日心情會好矛盾﹐尤其係對一堆所謂懼共﹐或者自稱反共之人。

呢種人﹐我清楚﹐在sinablog入面﹐不在少數。

不過﹐對我來講﹐我則覺得幾高興。原因﹐無他﹐高興就係高興。

你問我愛唔愛國﹐我唔識答你﹐我亦唔會好似有D人一樣﹐將人應唔應該愛國﹐當作乜春學術課題。

我只係知道﹐我係一個中國人﹐我鄉下係福建福清﹐香港係我第二個家。

我希望所認識嘅每一個人﹐乃至我唔識嘅香港人﹐乃至我唔識嘅福建郎﹐乃至其他鄉下嘅中國人﹐都唔需要捱窮﹐可以生活得快快樂樂﹐可以食安樂茶飯﹐一家人平平安安。

當國家出現天災﹐我會有一種衝動﹐去幫助果度嘅人。雖然我未必幫到每一個人﹐但我都會嘗試盡力。

當聽到國家傳出一D負面新聞﹐我會想知道﹐如果係屬實﹐心入面會覺得唔舒服﹐然後希望將來會有辦法﹐作出改善。

感覺就好似你對待你自己親人﹑或者兄弟﹑或者你相熟嘅鄉里一樣。

如果呢D叫愛國的話﹐咁就叫愛國囉﹖

其實﹐我有時都明白﹐點解有D香港人會有矛盾心態。

歸根究底﹐我覺得﹐係因為佢地好多已經無咗鄉土心態﹐尤其係同我同年紀嘅香港人。

籍貫﹐對佢地來講﹐只係表格上要填嘅一個欄目。

家鄉話﹐唔好話識得講﹐就算識得聽嘅﹐都係絕對少數。

認識大陸﹐途徑唔係靠新聞﹐就係靠旅行﹐或者北上消費﹐或者北上工幹。

對部份人來講﹐佢地對大陸嘅印象﹐其實係瞎子摸象﹐或者係加以想象。

一個人﹐如果同一個地方﹐從根本上無連繫﹐要同佢地講感情﹐基本上只係得啖笑。

即使係有感情﹐其實都只不過係一種虛幻嘅感覺。

更加唔好講話愛。

好叉多人講好叉多道理﹐乜春民族﹑乜春文化﹑乜春自由民主﹑乜春共產黨國民黨﹑乜春意識形態﹑乜春政治經濟民生﹐一大堆抽象觀念﹐都只不過係文人多大話。

有人竟然會將國家比喻作機器﹐實在係荒天下之大謬。 

國家者﹐家之所在地也。家者﹐血脈相連者﹐方能成家也。你關心家人﹐不止源于血脈相連﹐仲要有所接觸﹐先會產生感情。

你愛國﹐因為家在。當國家被入侵﹐你衛國﹐因為要保家。

問題係﹐當一個地方入面﹐根本無你真正關心嘅人。鄉土之血脈﹐只係你腦入面嘅一堆符號的話。果個地方﹐對你來講﹐只不過係一個異域。

當然﹐我曾經聽過有人批評﹐話我地福建郎只不過鄉土意識太強﹐甚至強到有D封建﹐仲停留係儒家講求嘅“修﹑齊﹑治﹑平”年代。

不過﹐所謂唔封建﹐就係好似有D人﹐連自己祖家個祠堂﹑家山祖墳係邊﹐都唔知道。

我寧願我繼續封建落去。

最後﹐祝願我國繁榮昌盛﹐國泰民安。我家族人﹐五代同堂﹐生活愉快。

陳凱文
寫於2009年10月1日


[1]

香港人對大陸,係自大同自卑心態並存。

謝天下
[引用] | 作者 謝天下 | 1st Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



題外話
自大﹐其實係自卑造成。因為自卑﹐所以要尋找自尊﹐所以自大。

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 2nd Oct 2009

[2]

因恐共而仇共是一種心病,你說得對,與其仇恨自己的國家,不如多認識、多接觸、多瞭解。可以不愛政權,但不愛自己的國土是一種悲哀,這是無法割裂的血緣關係呀!

阿貓
[引用] | 作者 阿貓 | 1st Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



我個人﹐係呢方面﹐比較古板
天下﹐從來係有能者居之。如果有人真係認為自己有能力令大家過上好日子的話﹐就去取而代之好啦~~
政權﹐係由人組成﹐政黨﹐亦係由人組成。你係能人異士﹐有鴻圖之志﹐而又有驚天偉地之才的話﹐你咪去做一番事業比我睇囉﹖
我睇唔起有D人﹐得把死人口﹐淨係識發牢騷﹐鬧三鬧四﹐但又無咩實際行動﹐唔係就叫我地去幫人抬轎做炮灰...呢種人﹐實在太多﹐我都唔想理啦...

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 2nd Oct 2009

[3]

我好開心emotion我都唔知點解

fighting phoneix
[引用] | 作者 fighting phoneix | 1st Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

fighting phoneix :
我好開心我都唔知點解


開心﹐因為開心囉﹖就係咁簡單。
就好似老朋生日﹐你開心﹐有乜解呀﹖無解家嘛﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 2nd Oct 2009

[4]

我愛中國,但恕我不是好愛共產黨

當然我都明,天下烏鴉是一樣黑,英美呢d先進強國,一樣好似中共咁會逼害人民,控制輿論,但起碼人地會暗啞低做,表面上人地都會話尊重民主同法律

如果中期學到呢種表面功夫,我一定會愛國兼愛埋中共囉

帕拉汀
[引用] | 作者 帕拉汀 | 1st Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



而家﹐大家鍾意叫愛黨愛國...
不過自古以來﹐忠君同愛國﹐從來都係兩回事。
如果你覺得統治者無德無能﹐而你又有驚天偉地之才的話﹐你取而代之亦無妨。
至於阿爺而家做得好唔好﹐我就覺得有好有唔好啦﹖不過﹐在我眼中﹐至少好多過唔好囉。呢種感覺﹐你如果年年都有返鄉下的話﹐就會感受得到。
乜春民主自由﹐對普通老百姓來講﹐只係一堆抽象概念。普通人關心嘅﹐從來都係十二個字﹕柴米油鹽﹑衣食住行﹑吃喝玩樂。
至於阿爺D管治手法﹐就不嬲都係kai kai地啦﹖如果你同歐美國家果堆老狐狸比﹐道行當然係差幾皮啦﹖之不過﹐我反而覺得學得咁古惑﹐對我地普通人﹐唔係好事。

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 2nd Oct 2009

[5]

我就是喜歡文少這樣認真的1面。*LOVE*


[引用] | 作者 WEnDy | 1st Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



咁大鑊﹖我只係鍾意火羽一個咋﹖(閃)

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 2nd Oct 2009

[6] Re: 帕拉汀
帕拉汀 :

我愛中國,但恕我不是好愛共產黨
當然我都明,天下烏鴉是一樣黑,英美呢d先進強國,一樣好似中共咁會逼害人民,控制輿論,但起碼人地會暗啞低做,表面上人地都會話尊重民主同法律
如果中期學到呢種表面功夫,我一定會愛國兼愛埋中共囉



咁奇怪你鍾意人地虛偽架??


[引用] | 作者 megc | 1st Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



與其話虛偽﹐不如話包裝。
人靠衣裝﹐佛靠金裝。
包裝從來都好重要
真相係點﹐則我地從來都唔會知道。

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 2nd Oct 2009

[7]

有D人批評人親中,講乜乜專制,不民主,但自己又走去信教,信一個唯我獨尊、順我者昌,逆我者亡,唔容許人有唔信既自由既教。

方圓
[引用] | 作者 方圓 | 1st Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



題外話
其實人從來都係充滿矛盾嘅﹐不過人嘅價值觀﹐本來就係係先入為主﹐兼且存在排他性。即使充滿矛盾﹐但當一個人嘅價值觀已經根深蒂固的話﹐就好難改變lu~~

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 2nd Oct 2009

[8]

文少你好
在子貓物語CLICK入來的
很高興在一眾反共反中國的年青人當中看到一席中肯的說話

很同意你所說的鄉土情!!!
年青一輩確被媒體洗腦了
咱也是在越過廣東省後
方慢慢理解多了自己的國家
也開始懂得包容和體諒

有一個國王在得知人民沒飯吃時
就問:為甚麼他們不吃肉呢?

香港太多人像這個國王

陳健冬


[引用] | 作者 megc | 1st Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

megc :
文少你好在子貓物語CLICK入來的很高興在一眾反共反中國的年青人當中看到一席中肯的說話
很同意你所說的鄉土情!!!年青一輩確被媒體洗腦了咱也是在越過廣東省後方慢慢理解多了自己的國家也開始懂得包容和體諒
有一個國王在得知人民沒飯吃時就問:為甚麼他們不吃肉呢?
香港太多人像這個國王
陳健冬


中肯呢﹐我從來唔係嘅(笑)
尤其係感情﹐從來都係主觀嘅。
至於鄉土情﹐我覺得屋企上一輩人要負一部份責任。
如果父母無鄉土意識﹐一直同自己鄉下有聯繫的話﹐你好難叫年青一代﹐自己盲中中衝上鄉下探親的。
至於你講果個故仔﹐典故源於晉惠帝“何不食肉靡”一問。
有D香港人有呢種諗法﹐係因為香港唔少人係溫室長大所致。
計我話﹐香港呢幾年點解唔掂﹐原因係70年代中到80年代果堆溫室小童﹐而家已經成人﹐成為香港主要勞動力﹐試問未見過風浪嘅溫室動物﹐要係呢個本來就腥風血雨嘅經濟環境求存﹐香港又點會唔PK﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 2nd Oct 2009

[9]

其實我唔係好明...點解要愛國?!
點解唔愛國就要俾人剷上天花板?!
老豆老母養我咁多年就話啫,國家又對我有咩恩惠呢?點解唔愛國有罪呢?

Dozy
[引用] | 作者 Dozy | 2nd Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



點解愛國﹖無得解﹐就好似你老婆問你點解你愛佢一樣﹐無得解。
點解要愛國﹖唔愛國亦無罪﹐叛國先至有罪。其實無要唔要聞題﹐無人逼你愛國。只不過﹐你既然唔鍾意呢個國家﹐點解你唔走咋嘛﹖
至於恩惠﹐呢點有D搞笑。你愛你朋友﹐你愛你挑女一刻﹐係因為對方比咩著數你﹐所以你先去愛咩﹖
愛﹐係一種感情﹐當然你愛一段時間後﹐你可能會衡量自己值唔值得付出咁多感情。不過﹐當你去計較一刻﹐其實你已經唔愛﹐只不過想為自己唔愛﹐去搵一個籍口而已。(笑)

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 2nd Oct 2009

[10]

愛國好啊~有問題咩?

yy
[引用] | 作者 yy | 2nd Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



無問題﹐只不過對部份人來講﹐可能係一個問題。

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 2nd Oct 2009

[11]

我都愛國,是那種愛之深、責之切的愛國,
我不喜歡和不慶祝國慶不表示我不愛國。

香港就是這樣好,你可以喜歡和慶祝國慶,
也可以不喜歡和不慶祝國慶,有自由。

但在大陸,很多事情都沒得揀...

「政權﹐係由人組成﹐政黨﹐亦係由人組成。你係能人異士﹐有鴻圖之志﹐而又有驚天偉地之才的話﹐你咪去做一番事業比我睇囉﹖」
我相信在大陸有很多有識之士、能人異士等也想去組黨(當然不是共產黨),服務國家,供献自己,但你說有沒有這個可能呢?講句人地唔啱聽的說話,已經被拉被鎖了(有好多例子),還說
組黨?你是不是說得太簡單了呢?還是看不到現實呢?

「不過﹐在我眼中﹐至少好多過唔好囉。呢種感覺﹐你如果年年都有返鄉下的話﹐就會感受得到。乜春民主自由﹐對普通老百姓來講﹐只係一堆抽象概念。普通人關心嘅﹐從來都係十二個字﹕柴米油鹽﹑衣食住行﹑吃喝玩樂。」
真的好多過唔好?你會不會只看到自己鄉下好呀?我看電視好多山區農民和小孩、其他地方的老百姓,生活都好慘好困苦,甚至乎連有病都冇錢醫喎,你又知唔知呢?

另外,是不是批評政府做得唔好的地方,希望政府接納意見加以改善,就=不愛國???

Ivy
[引用] | 作者 Ivy | 2nd Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

首先﹐你愛唔愛國﹐唔關我事。
其次﹐你點愛國﹐亦唔關我事。
第三﹐所謂愛之深﹐責之切﹐重點從來都係責得唔得其法。
正如你老母鬧你﹐通常都係愛之深﹑責之切﹐但好多靚仔靚妹﹐唔係覺得老母煩﹐就係覺得老母有偏見。
又或者有條友鬧你﹐對你其實可能有得著﹐但你會覺得對方有惡意﹐或者覺得對方串鬼你。關鍵﹐就係譴責得唔得其法。
你話大陸無得揀唔慶祝國慶﹐真係開玩笑﹐大陸好多人國慶都要返工﹐果D唔係人呀﹖
至於你講到黨禁問題﹐真好笑。中國歷朝歷代﹐同阿頭作對﹐玩打對台﹐都係會比人封殺啦﹖有料的話﹐咪一樣可以改朝換代﹖孫中山﹑毛澤東咪一樣打到個江山出來﹖人家要禁﹐你要打對台﹐做瓜人家格屎﹐你把炮的話﹐咪一樣掂﹖
再講﹐你有料的話﹐你又覺得共產黨唔得掂﹐你一樣可以入去共產黨﹐然後坐正。你係共產黨阿頂囉﹐你想打貪污咪打貪污﹐你想開放黨禁報禁﹐咪開放囉﹖
關鍵從來都係﹐你係能人異士咋嘛﹖人家打江山坐江山﹐你無料到﹐又想學人炒起對方格屎﹐又話人家封殺你﹐會唔會搞笑D﹖你不如叫人家自己收檔﹐比個大佬你做﹐好唔好﹖
至於係咪真係好多過唔好﹐你話我淨係識睇自己鄉下﹐我就不如問下你﹐你鄉下又點先﹖你幾耐無返過鄉下呀﹖你對你自己鄉下﹐又幾多認識﹖又貢獻幾多啊﹖
你睇電視睇到點點點﹐然後大叫自己憂國憂民﹐然後鬧鬧鬧﹐我都識。兼且係多鬼餘。
連自己同姓﹑同鄉﹑同族都理唔掂﹐搞唔掂﹐你講到去貴州山區烏魯木齊塔什干齊齊哈爾﹐把托咩﹖
單係我係廣東一省見到好多騎呢怪事﹐我都可以大鬧特鬧啦﹖洗乜講到貴州山區呀﹖一個深圳龍崗我都可以講到大陸無藥可救添呀﹖你仲要靠睇電視呀!!
所以﹐計我話﹐做人呢﹐由自己做起﹐然後對自己近親負責﹐再到自己家族﹐推而廣之﹐先到民族﹐再到天下。
儒家思想叫﹕修身﹑齊家﹑治國﹑平天下。

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 5th Oct 2009

[12]

慶乜鬼丫?我都冇假放.
我愛國,不是愛黨,共產黨建國六十年,對我來說是國殤

逸之
[引用] | 作者 逸之 | 2nd Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

逸之 :
慶乜鬼丫?我都冇假放.我愛國,不是愛黨,共產黨建國六十年,對我來說是國殤


無假放﹐鬼叫你受人二分四咩﹖你可以劈炮ga﹖
至於咩鬼愛國愛黨﹐我覺得真係無聊。D人成日鬧共產黨黨國不分﹐但自己思維邏輯﹐其實又係黨國不分。
國慶係十一﹑黨慶係七一﹑建軍節係八一﹐國慶關共產黨鬼事咩﹖你唔愛黨﹐想做瓜中共﹐夠薑咪造反囉﹖你造完反﹐都一樣可以繼續叫中華人民共和國ga﹖(除非你稱帝la﹖)國慶一樣可以係十一呀﹖關乜叉事呢﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 5th Oct 2009

[13]

我都愛國, 不過唔係而家個個~

飛天火羽
[引用] | 作者 飛天火羽 | 2nd Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



重點係﹐而家係邊個﹖以前又係邊個﹖
中國﹐咪又係果個﹖唔通會邊日本本州中部個中國咩﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 5th Oct 2009

[14]

我嘟想中國好,想人類會越嚟越好。噚晚成家人一邊食飯一邊齊齊睇國慶,男女老少齊齊:嘩!勁!強!咁嘟得!...本來嘟好開心,直至睇到 closing,見首長與眾官落到方陣同一眾幼齒美女手拖手圍圈跳舞嗰下,成家又:好核突!不知所謂!嘔心!咁嘟得!... 婆婆又講起楊振寧個新老婆當年就喺咁做 reception....爺爺又講起漯河市個大肚女嬰情況咁危急,國家咁強咁有錢,嘟要等「好心人」捐款先做倒手術...中國就喺咁,令人愛到恨(恨香港被割讓),恨到痛(痛文革64極權),痛到心灰意冷(只好獨善其身)。算啦,香港己死!當年回歸,我以為英皇道會改名人民公路,彌敦道會改名長安街,...街名無變不過把呎己經唔同晒!...祝願中國真喺可以北辰星拱,國泰民安!


[引用] | 作者 九龍女 | 2nd Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



哦﹐香港靠發國難財起家﹐香港已死﹐其實唔算係壞事呀﹖況且由頭到尾﹐都係香港人自己搞死自己咋嘛﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 5th Oct 2009

[15] Re: megc
megc
咁奇怪你鍾意人地虛偽架??

真是我講得客氣你誤會左

呢d難聽可以叫虛偽?但正面就是政府亦會守人權同法律呢d遊戲規則,呢d是政府重視人民的証明

動輒用綠霸等傍門左道封殺人民的言論自由,不容許人民作任何抗議,呢種政府便是視人民如蟲蟻.

咁不如我問返你,乜你鐘意人地野蠻不講道理架?

帕拉汀
[引用] | 作者 帕拉汀 | 2nd Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



阿爺呢﹐只不過係唔識鬼佬果套﹐唔係扮好人。
所以我成日話阿爺kai啦﹖
又或者係﹐阿爺kai﹐但大家又受﹐咪繼續kai囉﹖
我成日講啦﹐賤人最高境界﹐就係賤到你唔覺條友賤﹐仲要食滑你﹐你仲要多謝佢果隻。
外國成Q日話有民主﹐我就偏唔信你係平民百姓﹐無權無勢又無錢﹐唔埋堆就可以做到總統啦﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 5th Oct 2009

[16]

得罪講句,中國而家嘅發展真係好嗎???如果真係咁好,點解呢幾年嘅民怨越爆越大鑊???連國慶都要搞到草木皆兵呢???

如果由今日開始中國嘅民怨可以一日比一日少,我就愛死共產黨了,出年國慶我一定高呼中共萬歲萬萬歲!!!

扑頭黨黨員
[引用] | 作者 扑頭黨黨員 | 2nd Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



發展係咪真係好﹐睇你點睇囉﹖
起碼進步得好快囉﹐當然仲落後人好多囉﹖
但進步得好快係事實。
相比起香港的話﹐香港呢十年就真係原地踏步﹐甚至倒退啦﹖
至於民怨﹐其實講來有D弔詭﹐以前大鑊飯人民公社一刻﹐個個窮到哎救命﹐香港人又話大陸窮﹐搞改革開放啦﹐學香港果度拼經濟啦...自然就會有貧富懸殊啦﹖就自然會有人發窮惡啦﹖亦自然有人貪污受賄啦﹖香港又會有人話大陸貧富懸殊...大佬﹐就算進步再快﹐都有個過程ga﹖香港經濟當年都要發展卅幾年﹐搞到有暴動﹐先識得打貪搞福利啦﹖
唔好唔記得﹐香港得千幾平方公里咋﹖大陸係960萬平方公里﹐係香港幾十萬倍大呀﹐大佬!

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 5th Oct 2009

[17]

國慶對我黎講只係一個假期!

問號人
[引用] | 作者 問號人 | 3rd Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



哦﹐其實對好多人來講﹐好多節日都只不過係一個假期﹐唔單只係國慶。(笑)

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 5th Oct 2009

[18]

我認為身為中國人,國慶是應該慶祝的

但係有時都會感到迷茫...周圍有些意見是:這60年發生了不少流血、重大的事件,他們說:國慶真的值得慶祝嗎?

或者,會唔會香港有部份好像我在殖民時期長大的,才會感到疑惑、迷茫???

貓比斯
[引用] | 作者 貓比斯 | 3rd Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



講真﹐我真係唔知你迷茫咩
有邊個國家自立國開始﹐就一帆風順﹖
就好似一個人從出世開始﹐有邊個由細到大都唔會犯錯﹖
如果一個人一生犯過好多錯誤﹐係咪果條友生日﹐就唔可以慶祝﹖而要成日係度讖悔﹐大叫自己後悔做錯咩事﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 5th Oct 2009

[19] Re: 帕拉汀
帕拉汀 :
咁不如我問返你,乜你鐘意人地野蠻不講道理架?


...


明白你的觀點。。。但。。
個人唔算愛國份子,只知有國先有家
起碼我國家無戰爭,仲有鐵路通到去俄羅斯玩
又諗到,邊個有管治十三億人口GE成功經驗??
成日用成熟國家GE某方面成功黎同一個發展中國家比較
似乎唔係咁講得通

廣東一單普通民工衝突,都可以俾人炒作釀成暴動
呢個國家究竟有幾民智開啟可見一斑
粗暴D講,鐵腕係一個方法
開放自由,係呢一刻真係適合呢個國家咩?
等到電視再無扶貧希望學校GE廣告先黎講人權呢D廢話LA

舉個例子,HK在眾多的國際評級中均有很高的排名
但呢個代表咩?清潔GE公廁只係一D高級地方出現
懂得尊重下屬/別人私人時間/空間GE人鳳毛麟角
咁HK究竟有幾國際?有幾EDUCATED?
要搵缺點實容易過搵方法修正,係咁吹毛求疵其實有D無謂
不同的結果都仗倚各項條件同因素!
每個地方都有他們的問題,原則係,在平衡各方面之餘,亦都在不斷完善自己的缺點!


[引用] | 作者 megc | 4th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

其實國慶呢個問題﹐我唔想講得太抽象
我只想叫大家諗下
如果你曾經犯過錯﹐而家改緊﹐你係會對方比機會你﹐定係不斷提返你過去做錯咩﹖
你改緊﹐進步得好快﹐但仲有好多缺點﹐你希望人家鼓勵你﹐定不斷話比你知﹐你唔好以為自己有改就得呀﹐你仲有好多缺點呀﹐你比阿邊個邊個仲差一大截呀﹖
到你生日﹐有條友當住你面﹐你會唔會舊事重提﹐話你以前做錯過D乜﹐而家又有咩缺點﹐你改唔代表你就掂呀...你會覺得點﹖你會覺得對方存心腰潤你﹑串你﹖定係覺得條友真係關心你﹖
偏偏有D人﹐就專係人家過時過節﹐擺大壽呀﹐又挖對方臭屎﹐講對方仲有咩缺點﹐仲大條道理﹐話咩鬼“愛之深﹑責之切”...
所謂愛國﹐同愛一個人一樣﹐道理其實好簡單
仲講乜鬼愛之深責之切﹐你試下你咁去愛自己條女﹐生日講晒對方缺點出來﹐條女唔同你分手﹐我跟你姓!

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 5th Oct 2009

[20] Re: Dozy
Dozy :
其實我唔係好明...點解要愛國?!點解唔愛國就要俾人剷上天花板?!老豆老母養我咁多年就話啫,國家又對我有咩恩惠呢?點解唔愛國有罪呢?

唔好意思..我又想比少少意見~ 愛唔愛國冇人逼你,但如果你既行為影響到人甚至係社會當然會比人X (不論是支持或反對)。國家對你有咩恩惠? 至少你有地方住﹑有社會福利...唔會丁點兒都冇ar ma...? 你諗下d落後國家,佢地就真係冇恩惠喇....每個國家都有風光同唔風光,正如人冇可能唔犯錯... 政治既野好複雜,平民好難理解,如果我地連自己既國家都唔承認,咁你又如何描述自己來自何方呢~~? (只是一時感想)

P.S. 文少,你首Background 好正r! 邊個唱?

Bani
[引用] | 作者 Bani | 4th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



叫姑娘我愛你﹐新寫果篇文﹐有介紹。

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 5th Oct 2009

[21]

我不明白全世界為什麼只有中國人才會把政權改變日定名為“國慶日”﹐是不是應該叫“政權成立週年紀念日”呢﹖

中國歷史是有五千多年呢﹐中共政權才是短短的六十年。

grumpy
[引用] | 作者 grumpy | 4th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



你話中國歷史有五千幾年﹐不如你話邊日應該定做國慶呀﹖農曆新年呀﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 5th Oct 2009

[22]

文,我唔知你對中國歷史熟唔熟,但係如果你有睇開的話,就會知道咩係朝代興衰論,中國呢三千年一直跟著呢個理論而運行,無法擺脫!
朝代興衰論,係指中國每隔一般時間,就會興盛,以後一段時間,又會衰敗,而不幸地,通常都係好的時間少,衰的時間長,每次的更替,中國都唔少得會死大量大量好大量的人,俾外族,或者外國人入侵悔辱!例子太多,唔舉啦!
朝代興衰論成因好多,但無可否認,最根本因素係帝制!即係國家的命運完完全全由一家一姓之人掌舵,管得好的佢地理,管到差佢地照理!當人民去到忍無可忍,而時機成熟,就會起身推翻個家人!而歷史證明左由一家人的政權,轉移到另一家人,都常又會死好多人!到成功左,由於親身經歷過國家黑暗時期,通常開國頭幾個領導人都會勤政勵治,最少做到國家穩定,而人民珍惜難得的太平日子,又會安份守己,結果國家富強起來,憑籍中國自有優勢,地大人多,資源更多,終於令中國成為一方之霸,外族都驚返我地!!!可惜好境不常,安樂日子過多了,領導人又不幸且無可避免的傳到無力治理國家的人身了,再其他因素之下國家又衰敗了
反觀西方,他們一早就擺脫了呢個歷史定律,唔係因為佢地優秀過我地,唔係因為佢地聰明過我地,而係憑籍多黨政治!點解都唔講啦,係有心想係人都知!
講到呢度,我想你都知我想講咩,我愛國,但不愛由一個黨專政的國家,因為一黨專政會將中國引向一個無可收拾的情況,而我相信,中國將不可承受多次大亂的局面!我唔係針對邊個個黨,理得佢係國民黨、民進黨,工民黨,定係共產黨,學你平時咁講,個個黨其實都係自私自利,我討厭的係一黨專政


[引用] | 作者 | 6th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

治亂史﹐我好有興趣。我對中文﹑中史好有興趣﹐如果唔係香港D學校嘅畸形教育﹐當年我未必會無心機讀書...

用朝代興衰論去批評帝制呢﹐其實都唔係新發明啦﹖早係晚清已經出現﹐不過我唔認同。你呢個topic﹐我遲D可能會寫返篇“另一隻眼看治亂史”呃下post。

何解唔同意呢﹖因為我並唔認為係政治制度而出現治亂興衰﹐而係地理因素﹑經濟制度﹑國防﹑經濟同民生政策而導致。即使第日中國出現西方所謂民主制度﹐如果係呢幾個問題上﹐無妥善政策﹐一樣會亂。

事實上﹐全世界好多國家奉行所謂民主制度﹐但由於經濟因素同民生政策出事﹐照樣窮到民不聊生﹐亦成日亂。

首先﹐中國以農立國﹐但大部份朝代都係實行放任嘅經濟政策﹐亦無人口控制政策(因為古代認為百子千孫係好事)﹐中國國防政策又係防守為主﹐可耕農地始終有限﹐人口無限膨脹﹐就會出現僧多粥少現象﹐又或者經濟學上嘅生產力遞減現象。

用經濟學上嘅生產力遞減現象去解釋﹐土地係不動成本﹐人力係可動成本﹐當農地無因為開疆僻土而增加(又或者搶來都係廢地)﹐農地面積不變﹐人力資源不斷加諸土地之上﹐又無其他資源加上去(如新技術)﹐就會出現生產力遞減現象。

同樣道理﹐因為農地面積不變﹐中國古代又無工農業﹐剩余人力無處可泄﹐就會造成田唔夠耕現象。地少人多﹐土地買賣政策自由放任﹐就會造成土地兼併﹐加速貧富懸殊。問題又來啦﹐貧富懸殊﹐古代無福利政策﹐去接濟窮人﹐窮人無以為生﹐自然落草為寇﹐甚至造反...一個朝代就此滅亡。

換言之﹐即使中國實行所謂西方民主制度﹐經濟同民生政策唔搞上去﹐依樣會亂。掉返轉﹐即使而家係阿爺搞乜鬼社會主義﹐一黨專政﹐如果經濟搞上去﹐人口控制得到﹐再加上福利制度改善﹐就依樣可以跳出所謂治亂循環...

你如果有認真觀察過大陸嘅發展方向﹐當年鄧小平講乜春先富帶動後富﹐發展先係硬道理﹐阿爺搞咩一孩政策﹐到而家溫寶寶講咩科學發展觀﹐你就知道我講嘅﹐正正就係阿爺做緊嘅事。

問題﹐從來都係搵食。所謂穩定壓倒一切﹐其實就係搵食壓倒一切。

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 7th Oct 2009

[23]

朋友,
睇完你成篇野,基本上你個「愛國」同現今所鼓吹的「愛國」唔同喎,唔好扮晒野以為我唔知你曲線緊呀.

好認同你所講GE「生活得快快樂樂﹐可以食安樂茶飯﹐一家人平平安安」不過事實上,我承認係「愛國不愛黨」,我都愛共產黨同社會主義,只不過唔係中共呢個專一政權.

最後想更正一D字眼,
「建國六十年」無疑其實好有問題啦.恰埋眼都識講「中國」成幾千年文化,唔可以扮野晒騎劫做六十年.如果真係要慶祝六十年果個,就唔係叫做「建國」只係叫做「建黨六十年」,所以十月一日只係「黨慶」而唔係國慶.

Mr.bananachiu
[引用] | 作者 Mr.bananachiu | 6th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

我講我自己覺得咩叫國家﹐我理鬼人家鼓吹咩呀﹖就好似所謂泛民就成春日講反共係愛國﹐左仔就話愛黨等於愛國﹐關我乜事﹖

你憎唔憎共產黨﹐我唔Q理﹐你鍾唔鍾意社會主義﹐我亦唔理。因為﹐我從來就唔反共﹐亦唔擁共﹐而天下﹐從來都係有能者居之。

你有能用﹐你咪搞正中共囉﹖你咪搞到中國變乜春多黨民主政治囉﹖我理得你將中國搞到變納粹主義呀!最緊要係﹐你唔好搞到我﹐大家都有安樂茶飯食﹐就得啦﹖

至於最後﹐我淨係想講講。中國人正式以官方形式自稱做中國﹐係晚清之後嘅事。而我地今日中國之概念﹐乃至中華民族概念﹐都係要等孫中山去到1924年﹐先正式成形。中華民族﹐本來就唔係一個種族﹐而係一個國族觀念。至於中國正式有國慶日﹐則係1949年之後嘅事...而雙十節﹐從來都唔係民國國慶﹐民國政府正式成立﹐係1912年1月1日﹐所以叫雙十節。
我都係唔想同你太多乜春學術觀念﹐咩春文化中國呀﹑政治概念﹐你自己拎張身份證出來﹐就會清楚自己國籍啦﹖你所屬國籍立國幾多年﹐咪建國幾多年囉﹖
講真﹐國慶本來就來路貨﹐帕來品啦﹖你咁春鍾意講咩文化﹑民族﹐你著返唐裝啦﹐笨!

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 7th Oct 2009

[24] Re: 文少
文少 :

你話中國歷史有五千幾年﹐不如你話邊日應該定做國慶呀﹖農曆新年呀﹖


你真係好鬼茅~難道你唔認同「中國歷史有五千幾年」?

Mr.bananachiu
[引用] | 作者 Mr.bananachiu | 6th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



我問你唔十一做國慶﹐邊日做國慶﹐你都有得話我茅﹖你都好很茅wor﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 7th Oct 2009

[25] Re: 文少
文少 :
發展係咪真係好﹐睇你點睇囉﹖起碼進步得好快囉﹐當然仲落後人好多囉﹖但進步得好快係事實。相比起香港的話﹐香港呢十年就真係原地踏步﹐甚至倒退啦﹖至於民怨﹐其實講來有D弔詭﹐以前大鑊飯人民公社一刻﹐個個窮到哎救命﹐香港人又話大陸窮﹐搞改革開放啦﹐學香港果度拼經濟啦...自然就會有貧富懸殊啦﹖就自然會有人發窮惡啦﹖亦自然有人貪污受賄啦﹖香港又會有人話大陸貧富懸殊...大佬﹐就算進步再快﹐都有個過程ga﹖香...

冇錯,鄧小平講過,發展帶來嘅問題唔會比唔發展少,發展經濟嘅過程中自然會產生貧富懸殊、環境污染、貪污腐敗等等問題。但係政府發展經濟嘅同時亦有責任去處理呢d問題,阻止問題惡化,一味搞經濟,對其他社會問題坐視不理,結果就令民怨越來越嚴重。

當然,如果話呢d問題只不過係發展經濟過程中嘅陣痛,政府會從中汲取教訓,不斷完善管治政策,針對性解決問題,民怨就自然會逐漸消失,咁之前所付出嘅痛苦代價都尚算有價值。

但中共是否可以認識到問題嘅嚴重性,再下定決心去解決呢???二十年前嘅六四事件咁大鑊,但呢二十年,中共反而更加放任官員貪污腐敗,係唔係六四都未夠大鑊???中共係唔係要見到比六四更大嘅動盪先會正視自己嘅缺失呢???見到棺材先識流眼淚,可能已經太遲。

中共個底咁差,大家對呢個政權冇信心,因此對國家嘅將來唔放心,國慶日高興不來,因為我們擔心多過高興。

扑頭黨黨員
[引用] | 作者 扑頭黨黨員 | 6th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

如果你要拎個發達國家去同個發展得三十年嘅國家比﹐之前經濟仲要落後人地幾十年去比的話﹐我都可以鬧出問題一蘿蘿﹐隨隨便便寫十萬字出來啦﹖

至於有問題﹐究竟係坐視不理﹐定係有理但係理唔掂﹐定係理緊未搞掂﹖你清楚嘛﹖

如果你話清楚﹐你所知情況係靠咩資料來源得來呀﹖睇報紙呀﹖睇電視呀﹖自己親戚話你聽呀﹖

貧富懸殊﹐鄧小平係搞改革開放開始﹐就知會出事﹐所以提出“先富帶動後富”。問題係﹐點先可以先富帶動後富先﹖中國雖然話確實係“一部份人先富起來”啦﹐但人均生產總值又幾多啊﹖你當大陸要搞好福利啦﹐解決三難問題啦﹐又要每年用幾多錢先﹖大陸真係比得起﹖
再講啦﹐就算大陸搞緊福利啦﹐鄉下開始搞免費教育啦﹐你要插的話﹐到時你又會話大陸D福利﹐跟唔上發達國家水平。

又例如﹐環境污染﹐你又點知大陸唔重視﹖

你講到貪污﹐你又認為大陸唔打貪﹖年年都拉唔少﹐又槍斃唔少啦﹖問題根源又來啦﹐有人話貪污源於唔民主﹐但大家從來唔諗下﹐其實同官員薪水都有關係﹖

你講到你自己咁關心祖國﹐我不如問你一下﹐你知唔知一個普通省長幾多人工﹖連一個香港普通公務員薪水都無﹐即使你話兩邊紙水有差異啦﹐我用同級比啦﹖省長級別等同特首﹐特首幾銀個月呀﹖特首人工高過國家主席五百幾倍呀!!!

你諗下﹐薪水低﹐權力大﹐你會唔貪咩﹖但你又諗下﹐如果學香港玩高薪養廉﹐大陸過千萬官員﹐單係一年咪要發成幾萬億人民幣薪水﹖薪水何來呀又﹖

至於民主係咪就可以反貪﹐我就唔講啦﹐你自己查下都知﹐根本唔關事。

你成叉日問﹐中共是否可以認識到問題嘅嚴重性﹖我不如反問你一個問題﹐你對中共有幾認識呀又﹖我難聽D講﹐你睇過幾多紅頭文件呀﹖你真係接觸過一個大陸官員未先﹖你有老朋﹑老表係中共黨員嘛﹖再直接D講﹐我覺得你分分鐘連中共個組織架構係點﹐你都未必知啦﹖

你明唔明我點解係篇文會話﹕「對部份人來講﹐佢地對大陸嘅印象﹐其實係瞎子摸象﹐或者係加以想象。」就係因為你﹐同一D香港人一樣﹕「你地認識大陸﹐途徑唔係靠新聞﹐就係靠旅行﹐或者北上消費﹐或者北上工幹。」

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 7th Oct 2009

[26] Re: 文少
文少 :
如果你要拎個發達國家去同個發展得三十年嘅國家比﹐之前經濟仲要落後人地幾十年去比的話﹐我都可以鬧出問題一蘿蘿﹐隨隨便便寫十萬字出來啦﹖
至於有問題﹐究竟係坐視不理﹐定係有理但係理唔掂﹐定係理緊未搞掂﹖你清楚嘛﹖
如果你話清楚﹐你所知情況係靠咩資料來源得來呀﹖睇報紙呀﹖睇電視呀﹖自己親戚話你聽呀﹖
貧富懸殊﹐鄧小平係搞改革開放開始﹐就知會出事﹐所以提出“先富帶動後富”。問題係﹐點先可以先富帶動後...

我都希望阿爺真係了解呢d社會問題,不過如果阿爺呢幾年已經盡晒力做到最好,都阻止唔到民怨嘅惡化,咁我對中國嘅發展仍然係擔心多過高興囉。

扑頭黨黨員
[引用] | 作者 扑頭黨黨員 | 8th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



係咪盡晒力﹐我唔知﹐因為我唔係共產黨(笑)
不過一個十幾億人﹑九百幾萬平方公里嘅國家﹐有好多問題﹐有時真係會顧得頭來腳反筋。
例如話之前十年﹐阿爺好落力去搞經濟﹐吸引外資﹐發展硬件...到工業搞上去﹐貧富懸殊問題又會浮面...到你話要顧及勞工權益﹐搞咩最低工資﹑新勞動合同法﹐一個金融海嘯﹐又搞到港資頂唔蒲﹐東莞好多港資雞毛鴨血...個個係度鬧勞動合同法令港資雪上加霜...
你話搞環保﹐中國工業優勢本來就來自平價勞動力﹑平地﹑寬鬆既勞工同工業政策﹐你一搞環保﹐即使中間無人收片﹐開廠成本又會上漲﹐到時外資撤走﹐又會有下崗工人問題...
所以﹐我認為﹐有好多政策﹐唔係立即見效﹐解決問題亦要按步就班...

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 9th Oct 2009

[27] Re: 文少
文少 : 講真﹐我真係唔知你迷茫咩有邊個國家自立國開始﹐就一帆風順﹖就好似一個人從出世開始﹐有邊個由細到大都唔會犯錯﹖如果一個人一生犯過好多錯誤﹐係咪果條友生日﹐就唔可以慶祝﹖而要成日係度讖悔﹐大叫自己後悔做錯咩事﹖
我覺得...文少好惡啊...(驚閃)

貓比斯
[引用] | 作者 貓比斯 | 10th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



有幾惡﹖(笑)

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 17th Oct 2009

[28]

讀這篇文章,獲益匪淺。


[引用] | 作者 碧潭 | 11th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



何以見得﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 18th Oct 2009

[29]

失踪噤耐,終於浦頭,問聲好。
文少果然利害,這題是必死題,你竟可談笑用兵,舌戰群盲,大將也。

Fox
[引用] | 作者 Fox | 12th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



多謝啦。
至於所謂必死題﹐我就唔覺囉﹐既然你覺得自己無錯﹐自然就會橫眉冷對千夫指啦~~

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 18th Oct 2009

[30] Re: 文少
文少 :

哦﹐香港靠發國難財起家﹐香港已死﹐其實唔算係壞事呀﹖況且由頭到尾﹐都係香港人自己搞死自己咋嘛﹖



發國難財?四川地震,香港捐咗近百億北上,萬眾一心關懷遇難嘅同胞,其中究竟邊個從中貪污發國難財?你咁講實在令香港人太傷心!

你想講咩呀?要數數到幾時?鴉片戰爭定太平天國南中國商人逃難香港開始?定明未晚清嘅貪污軍閥?...

移民都有入籍考試,點解北下移居香港嘅對香港嘅演變一無所知,淨喺以為回歸咗就搾住雞毛當令箭,完全掩沒香港人自己嘅努力!香港係一點一滴由戰後貧窮嘅香港人好似孤兒咁慢慢建立㗎!

文少,你攪緊分化呀!


[引用] | 作者 九龍女 | 16th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



我搞咩分化呀﹖我講事實﹐無國難﹐香港根本唔會開埠。無國難﹐香港亦根本唔會被英國重視做轉口。無內戰﹐上海班商家佬唔會南下﹐香港連發展工業第一個起步點都無。如果話時勢造英雄﹐香港就係因國難而成。
咩香港有轉口貿易﹐工業發展﹐都係當年大陸被經濟制裁下先得以成長﹐亦無後來發展金融商業之基。
掉返轉﹐係中共建國之前﹐香港作為轉口港而賺取利潤﹐但其實又令國家每年造成幾多貿易逆差﹖晚清時代中國傳統手工紡織業﹐點解會崩潰﹐同英國借香港轉口貿易大量平價布料﹐又有咩關係﹖
又再講﹐當年英國借香港之轉口貿易﹐大量向中國輸入鴉片﹐令中國白銀嚴重出超﹐導致晚清金融貨幣制度崩潰﹐你點解又唔提﹖
事實就係事實﹐如果陳述客觀事實叫分化﹐你就當分化。定係有D香港人﹐繼續大香港心態作崇﹐蓄意抹殺一D事實﹐好自吹自擂﹖
講乜叉靠自己努力﹐同個賊一齊好努力﹐去略奪國家原有經濟資源﹐都可以叫好努力呀﹖
仲有香港工業北移﹐帶來大陸改革開放第一桶金﹐聽落好偉大。但你又唔掉返轉講﹐因為班工廠佬貪大陸地平﹑人平﹐可以用平價請工人﹐係一家便宜兩家著之舉﹐班友先會湧上去開廠﹖
至於你講香港人支援賑災﹐本來就係應有之義﹐天經地義。唔好將天經地義之事﹐講到自己好很巴很閉。
要數香港歷史﹐我讀書雖然唔多﹐但我估我清楚過你呀﹐單講香港個江湖﹐我諗你連香港江湖各門各派歷史﹐你都未知呀~~

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 17th Oct 2009

[31]

我依家先睇清楚你係咁無愛心嘅人,你嘅愛只係「自己友」,自己家族自己國家好就算!1842年《南京條約》正式將香港島割讓予英國。1860年《北京條約》再將界限街以南九龍半島割讓英國。 1898年《展拓香港界址專條》又再將新界租借英國。究竟當年係香港人出賣自己同中國人比外國,定當時嘅中國人出賣香港比外國?中國人出賣咗香港人三次呀!係咪好段章取義?學你囉,講緊國慶講發國難財吖嘛!四川地震,海外華人睇一次新聞流一次眼淚,有錢出錢有力出力,日晒雨淋係外國街頭籌款義賣掉盡心力眼淚,你今時今日竟然咁講!睇清楚你喇!


[引用] | 作者 九龍女 | 16th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



你個腦有問題呀﹖咪就係正正有呢三條條約﹐先會有香港囉﹖呢三條不平等條約﹐代表中國分別承受既三次國難﹕鴉片戰爭﹑英法聯軍同甲午戰敗...
同埋﹐點解最初英國佬要霸香港呀﹖就係要經香港轉口鴉片入內地嘛﹖咁當時香港主要經濟活動又係咩呢﹖點解你又唔講﹖
正正咪顯示到﹐香港因國難而出現﹐香港靠國難財起家囉﹖
再講﹐所謂出賣香港人三次﹐如果你唔係原居民﹐呢三鑊你根本無資格講野啦﹖事實上﹐當年英國佬霸新界﹐原居民確實同英國佬大打出手﹐英國佬當年仲打入吉慶圍﹐拆走吉慶圍渡大閘﹐搬去大英博物館示眾添...
但之後我地D香港人係點﹖咪就係比鬼佬管﹐之後死晒狗粒聲唔敢出囉﹖如果難聽D講﹐我地香港人當年大部份都甘願做鬼佬管治下既順民﹐其實真係無咩資格講愛國架﹖
就好似一個甘願同人玩one night stand既女人﹐有咩資格同人講咩叫三貞九烈呢﹖係咪先﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 18th Oct 2009

[32]

清醒啲啦!美加歐澳,你以為邊啲華人最財大氣粗最不可一世?唔係香港人呀,係大陸啲有關係嘅貪官子弟呀!你咁叻仔,咁有學問膽色,唔去好好咁分析同獻諌大陸嘅核心問題,而係度吹埋晒啲分化無聊口水,你愛國咩又!無鬼用!


[引用] | 作者 九龍女 | 16th Oct 2009 | [舉報垃圾留言]



哦﹐不過海外華人﹐根本唔係中國人wor。
掉返轉﹐一個華人﹐既然你都選擇得移民﹐就應該融入當地社會﹐徹底去數典忘宗啦﹖你又要移民﹐又唔係徹底變做人家既人﹐之後又話人家排斥你﹐就有D唔抵可憐囉。
講到尾﹐無人逼你移民家嘛﹖下嘩﹖

[引用版主回覆] | 作者 文少 | 18th Oct 2009

[33]

相較於大陸60國慶...
我們今年的國慶 辦的異常的普通
甚至沒有活動 只有紀念...
我沒有什麼政治理念...
只是覺得什麼對我們百姓好 那就是好了
不管是統一還是獨立...
面對現在國民黨的統治 目前仍不予置評...
不知道 文少覺得台灣跟大陸的關係如何..


[引用] | 作者 阿月 | 21st Oct 2009 | [舉報垃圾留言]

[34]

我去過北京,有種無名的感動。
我很喜歡這個地方。
但一想起這六十年來…(五千年太長,想唔起)
我便有種說不出的難過。
三反五反、土改、反右、文化大革命、六四,死了多少中國人。
是人禍是天災?
若能在這十月一日思想下,總好過流於表面開心咁膚淺。
當然,諗都冇用,不會因為諗諗而改變。
但總好過見到升旗便流馬尿,搲晒頭。


[引用] | 作者 人一個 | 4th Nov 2009 | [舉報垃圾留言]